Vhodný tvar a nové techniky

Design je umění tvorby. Dobrý design harmonicky snoubí funkčnost a estetiku. Ale i důvěrně známé věci se mohou změnit. Někdy se dokonce musí změnit, aby byly perspektivní, ekologické a lepší. Design a inovace jdou spolu ruku v ruce, neboť za každým technickým vývojem následuje proces designu.

Společně s našimi zákazníky vyvíjíme skleněné obaly, které trojnásobně podporují myšlenku produktu a marketingovou strategii: ergonomicky, opticky a materiálově. Dobrý design dodává produktu jasnou identitu a zajišťuje strategicky správné postavení na trhu.

Inovace

Pro úspěšnou koncepci obalu je důležité zapojit již od počátku do procesu inovace výrobce obalového skla. Čím přesněji a komplexněji známe požadavky na budoucí skleněný obal, tím efektivněji a rychleji probíhá jeho vývoj. Naši odborníci na sklo ochotně sdílejí své dlouholeté zkušenosti.

Návrhy ve 3D

V našich konstrukčních kancelářích pracují zkušení produktoví designeři v těsné a intenzivní spolupráci se zákazníky. Vyvíjejí skleněné láhve a konzervové sklenice od prvního nápadu až po konkrétní výkresy modelů a konstrukční plány forem. 

První rozhodnutí jsou učiněna na základě detailních 3D návrhů. V této fázi také již získávají přesnou podobu uzávěr a etiketa. Podle dřevěných nebo akrylových modelů upřesňujeme design a optimalizujeme etikety. Výroba zkušebního vzorku na závěr slouží k přesnému doladění celkového vývoje.

Design

Ať už se jedná o džemy, minerální vody, víno nebo pivo – tedy jakékoli potraviny a nápoje, které chcete zabalit, nabízíme přibližně 2 500 skleněných obalů ve standardních i individuálních tvarech pro vaše kvalitní produkty. 

Každý výrobek je díky tvaru, barvě a různým zušlechtěním skla jedinečný a nezaměnitelný. Tvar a forma obalu rozhodují o tom, zda bude láhev nebo konzervová sklenice stylová, individuální či harmonická - chuť pak posoudí spotřebitel. 

Design nechává promlouvat produkt, zdůrazňuje poselství značky a poskytuje spotřebitelům další informace – ve formě údajů na obalu i pomocí image, kterou produkt působí.

Barevné z vany a feederu

Tvar, barva, zušlechtění a funkce tvoří jednotný celek. Teprve díky souhře těchto prvků je obal unikátní a dokonale padnoucí produktu a marketingu. Barvu získává sklo v tavicí vaně nebo v následném výrobním kroku v předpecí, feederu. Flexibilitu a široké spektrum barev zajišťují různé metody. 
Při tradičním postupu barvení ve vaně zamícháme barvu do skleněné taveniny, která se skládá z křemičitého písku, sody, vápence, dolomitu a použitého skla. Podíl střepů může být v závislosti na barvě až 90%.


U této techniky nabízíme osm standardních barevných odstínů:
zářivě bílou, decentně svěží primeur, energickou jarní zelenou, jiskrnou Vetrogrün, ryzí olivovou, pozdně letní feuille-morte, sytou cuvée a zemitou hnědou barvu.

Samozřejmě splníme také vaše přání ohledně individuálních barevných odstínů. U menších výrobních dávek a speciálních barev přimícháváme barevný koncentrát do skleněné hmoty ve feederu. Paleta obalového skla sahá od tmavé kobaltové modři přes průzračnou modrou, jemně zelenou až po sytě černou.

Barva je funkční 

Barva určuje nejen vzhled obalu, ale také jeho funkčnost: čím tmavší je barva, tím větší je ochrana obsahu před světlem.
Světlo může změnit barvu potravin a nápojů, způsobit ztrátu vitaminů, nepříznivě ovlivnit chuť a snížit trvanlivost produktu. Propustnosti světla, popřípadě ochraně před světlem je tedy u barev skla přisuzován velký význam.